Wij zijn een middenbouw PRO groep. Hierin zitten leerlingen met een uitstroom perspectief praktijk onderwijs leerniveau variërend van groep 3 t/m  5. Onze groep heeft vijf dagen in de week dezelfde leerkracht (juf Monique) en onderwijsassistent (juf Dyantha).

Onze groep kenmerkt zich door regelmatige inzet van bewegend en spelend leren. Voor rekenen en spelling staat er iedere week één les bewegend leren op het programma. Ook bij andere vakken, komt bewegend leren aan bod gedurende het schooljaar.

Onze werkwijze in de klas is iets anders dan in de rest van de school. Onze leerlingen hebben behoefte aan andere werkvormen dan in het regulier onderwijs.  Daarom werken wij veel zelfstandig via een persoonlijk rooster. Met extra begeleiding van de juffen maken we de lessen. De leerling kan zelf ontspan momenten inlassen. De tijd van deze momenten is afgebakend. Daarna gaat de leerling verder met zijn of haar programma. Door deze werkwijze is er meer tijd voor extra individuele begeleiding voor de leerling.

In onze klas hebben alle leerlingen een eigen tafel om aan te werken, maar er is ook een bank en een heerlijk zacht tapijt om op te zitten of liggen. Hier heeft de leerling ook de mogelijkheid om te werken. Ook is dit een fijne plek om een kleine groep instructie te geven.