In groep geel zijn we gestart met 8 leerlingen. Wij hebben de jongste groep met kinderen die op groep 1 of groep 2 niveau werken. We werken met de thema’s van Kleuterplein en Kleuteruniversiteit. Zo creëren we een betekenisvolle leeromgeving.

Juffen

Juf Fabienne is er van maandag t/m vrijdag. Maandag t/m donderdag is juf Lia er. Op vrijdag is juf Tineke er in plaats van juf Lia. Juf Carine biedt logopedie aan voor de leerlingen die een extra ondersteuningsbehoefte hebben in de taalontwikkeling.

Ochtendprogramma

We starten de dag altijd met een rustig startwerkje. Zo kunnen we even rustig wennen aan de schoolomgeving. Daarna gaan we in de kring en nemen we de dag door. Tijdens de werkles werken we in drie groepjes die steeds een rouleren. Alle ontwikkelingsgebieden komen gedurende de week aan bod tijdens de werklessen en kringactiviteiten. Na de pauze spelen we buiten en daarna start de tweede werkles of kringactiviteit.

Middagprogramma

Tijdens de middag spelen we eerst buiten. Samen spelen en ontdekkend leren is erg belangrijk in onze groep. Ook draagt dit bij aan de sociaal emotionele ontwikkeling van de leerling. De kringactiviteit tijdens de middag is een les van Kwink. Daarbij oefenen we de sociale vaardigheden. Ook kan het een onderdeel van burgerschap zijn. Daarna werken we in de themahoeken. Bij de afsluiting van de dag bespreken we altijd even wat er goed en minder goed ging. Daarna gaan we naar huis of naar de BSO.

Gym en groepsfysio

Twee keer per week gymmen we met meester Roland. Daarvoor hebben we gymschoenen nodig en een setje sportkleding. (Schoenen liefst klittenband)

Ook hebben we 1 keer per week groepsfysio van juf Mariska. Daarnaast zijn er nog leerlingen die extra fysiotherapie op school aangeboden krijgen.

Beloningssysteem

Elke dag kunnen leerlingen een sticker verdienen voor goed gedrag. Als de stickerkaart vol is kunnen ze kiezen uit een klein cadeautje, schminken of iets bakken.