In groep Oker zijn we gestart met 12 leerlingen. Wij zijn één van de bovenbouw groepen van de school. In groep Oker werken de leerlingen voornamelijk op het niveau van groep 6 t/m 8. We werken toe naar het vervolgonderwijs. Onze leerlingen stromen voornamelijk uit richting VMBO B t/m

HAVO/ VWO. Er wordt daarom in groep Oker een bepaalde mate van zelfstandigheid/ werkhouding verwacht van de leerlingen.

Juffen

Juf Marja staat van maandag t/m vrijdag voor de klas. Maandag, woensdag, donderdag en vrijdag staat juf Romy ook voor de klas. Op dinsdag komt juf Daphne in plaats van juf Romy.

Juf Carine biedt logopedie aan voor de leerlingen die een extra ondersteuningsbehoefte hebben in de taalontwikkeling.

Ochtendprogramma

We starten de dag altijd met een rustig startwerkje. Zo kunnen we even rustig wennen aan de schoolomgeving. Om 8.45 uur gaan we een kwartier stillezen. Na het stillezen bespreken we het dagprogramma en gaan de leerlingen starten met spelling, taal, rekenen en begrijpend lezen.

Aan het eind van de ochtend hebben we vaak vakken als muziek, Engels, verkeer etc.

Middagprogramma

Na de middagpauze starten we elke dag met stillezen met uitzondering van de donderdag. In de middag wordt er zaakvakken, handvaardigheid en sociale vaardigheid gegeven.

Op woensdag en donderdag hebben we gym. Het is de bedoeling dat de leerlingen hiervoor een gymbroek, gymshirt en gymschoenen meenemen. Twee keer je gymspullen niet mee, betekent dat je een keer niet mee kan gymmen.

Thema's

In de klas werken we vaak in thema’s. Tijdens deze thema’s integreren we verschillende vakken zoals aardrijkskunde, geschiedenis, verkeer, muziek, knutselen, techniek en natuur.
Dit schooljaar zijn we gestart met het thema ruimte. In de klas hangt ons zonnestelsel, staan informatieve boeken over ons thema, kijken we informatieve video’s van André Kuipers en behandelen we dit thema tijdens verschillende lessen.

Speciale dagen

In groep Oker hebben we ook een aantal speciale dagen, buitenom de speciale dagen die voor heel de school gelden. Zo doen we bijvoorbeeld elk jaar mee met schoolvoetbal. Afgelopen twee jaar hebben we de eerste plek weten te bemachtigen, we hopen dit jaar onze titel te prolongeren!

Voor de schoolverlaters uit groep Oker sluiten we het schooljaar af met een schoolverlaters dag! Deze dag draait om de schoolverlaters en het afscheid van de Springplank. We maken er een leuke dag van met verschillende activiteiten. ’s Avonds hebben we een gezamenlijk uitreiking waar dicht bijstaande familie ook van harte welkom is!